Big Red Mouse Pointer

29 Ağustos 2013 Perşembe

Tatlı Bela - Jamie McGuire (Tatlı Bela, #1)

Tanıtım


Orjinal Adı: Beautiful Disaster
Yazar: Jamie McGuire
Çeviri: Boran Evren
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Yayın tarihi: Nisan 2013
Tür: Aşk romanı, yeni yetişkin
Sayfa: 425

Aşıksan başın belada!

Abby Abernathy karanlık geçmişiyle arasına mesafe koymuş olan, alkol kullanmayan, küfür bile etmeyen kendi halinde bir kız, fakat hayatını dövüşerek kazanan ve vücudu dövmelerle kaplı yakışıklı Travis Maddox onun hayatını değiştireceğe benziyor. 
İyi kız ve kötü çocuk... Bu birliktelik bir aşkın mı habercisi yoksa bir felaketin mi?

Tatlı Bela sadece bir "bestseller" değil, uluslararası bir fenomen. Yayımlandığı günden beri tüm dünyada büyük yankı uyandıran bu kitabı okumayan kalmayacak. 




YORUM






Nereden başlasam bilemiyorum. Abartmıyorum, tüm blogların bu kitap hakkındaki yorumunu okudum. Travis aşağı Travis yukarı. Badboy bir de. Bu kelime yeter zaten bir kitabı almam için. Ama kitapta bahsedilen şahıs badboy mu orasını bilemem. 
Beklentim o kadar fazlaydı ki. Kitapta ne yazarsa yazsın -dövüşmesi, her kızla yatması vs- beklentilerimi karşılamayacağını anladım. Her sayfada daha da sulugöz bi'şey oldu çıktı güzelim çocuk. Abby bu çocuğa hiç iyi gelmedi. Hiç tanışmasalardı daha iyi dedirtecek türden şeylerle dolu bir kitaptı.







Bu fan çizimindeki Travis bana Steven Strait'i hatırlattı.

,
(Aslında benim Patch'imdi bu. Ama düşününce Travis'te olurmuş bundan. Sakalsız olduğu fotoları da var. Tatlı adam ya.)








İyi kız ve kötü çocuk mu? Yok öyle bir şey... Resmen adam kandırmışlar ya :( Kötü çocuk, ilk başta kötüydü sonradan  evrim geçirdi de iyi oldu diyelim ama ya iyi kız? Lan o doğduğundan beri kötüymüş! Annesine ayyaş diyor ama kendisinin pek de farklı olduğunu sanmıyorum. Saf numarasına yatıyormuş gibiydi hep. Gibi değil yatıyordu hatta. Hem Parker'ı hem de Travis'i idare ediyordu o bir gerçek. Tüm okulla aynı görüşteyim: bu kız sürtük, resmen sürtük! Travis'e yan gözle baka baka bir hâl oldu ama yine de ona olan aşkını itiraf edemedi. Parker'ın parasına göz diktiğini bile düşünmeye başladım ama öyle bir muhabbet geçmedi neyse ki. Gıcık oldum Abby'ye. Affedersiniz ama yok böyle gerizekalı bir karakter. İnanın Fatmagül bundan daha masum !!! Team Fatmagül, bitches !!! Abby ...Fatmagül'ün kayıp kız kardeşi seni ... hıh -,-








Abby'ye olan öfkemi kustuysam sıra Travis'e gelsin. Yavrum sen ne güzel bir yaratıkmışsın öyle. Ne gerek vardı kuzum bunun mazide kalmasına? Salak bir kız için değer mi? Seni hak etmiyor o şıllık. Abby daha iyilerine layık deyip deyip durdun zaten. Asıl daha iyilerine layık olan sensin balım ;) Mesela benim gibi :P Ama ben sana bakmazdım. (Bakardım da neyse.) Sigara içiyorsan benden uzak duracaksın. Ve saçı kısa olmasaymış daha iyiymiş, ben uzun saçlıları daha çok severim de.









Shepley favorimdi. İyi çocuk. Sulugöz olmayan iyi çocuk.
America da Abby'ye bin basar ne yalan söyleyeyim. Biraz fazla hırçın ama olsun idare eder.
Toto! Şeker şey seni. Travis dokundu olum sana tabi severim seni :P
Finch.. Kız mı erkek mi anlayamadığım biri. Ya lez ya da travesti ne biliym .s.s








Hmm.. Yazacak başka bir şey kaldı mı ki? Poker ve Vegas! Tabi ya.. Fake Fatmagül denince akla gelen ilk şeyler. Masum olmayan masum kızımız. Dövüşe gidip pembe süveter giysem ben de masum gözükürdüm. Demek ki neymiş her pembe giyen masum değilmiş. Hayat dersimizi de aldığımıza göre başka şeylere geçelim. (Gifi benzettiğim için koydum. Travis'in modellik yaptığı falan yok.)







Ne Tatlı Bela'dan ne de Ayaklı Bela'dan ayraç çıktı. İkisini de D&R'dan aldım ve kesinlikle korsan kitap değil. D&R sonuçta. Yayıncılıktan kaynaklanıyordur belki ya da D&R'dakiler içinden çıkarttılar ayraçları :((
Ya çeviriden ya da basımdan mıdır nedir bir garipti kitap. Basımda kesin sorun var herhalde. "abra" diye bir şey yazıyordu, meğersem "araba" ymış. Bunun dışında o kadar çok yazım yanlışı -basım hatası- vardı ki :( Çoğu cümleyi kendim oluşturdum, kendim yazmış kadar oldum. Hoş, ben böyle karakterler yazmazdım.

Bir de kitabın 218. sayfasında Çarli'nin Melekleri yazıyordu! Çarli ne lan? Babandır Çarli senin! Töbe allam ya kafayı yedirtti bu kitap bana :( Resmen benim gibi ingilizce yazıyorlar. Yalnızca ben "Hav ar yu?" derim tağam mı? Okey?




Travis'in kardeşlerine bayıldığımı söylemiş miydim?





Son olarak olaylar inanılmaz derecede hızlı ilerliyor gibi geldi bana. Hemen aşık oldu, yattı, evlendi. Çocukta yakında gelecek hayırlısıyla :P



Giflere geçek mi gençler ?

Dövüş sırasında Travis.


Dıptıs dıptıs yaparkene :P


Travis&ÇakmaFatmagül


(Bak işte bu gifteki adamın saçına öldüm bittim. Kadın Kristen Stewart, adamı tanımıyorum. Filmlerine de tek tek bakıp araştıracak havamda değilim. Başka bir zamana kısmetse.)




Ve kapaktaki şu kelebek ^_^





Yazacak başka bir şey kalmadı sanırım. Yeterince bağırıp çağırdığıma göre Ayaklı Bela'nın yorumunu hazırlamaya gidiyorum. Çüüüğüüüüss ;)) Ben onu yazarken siz de alıntılara bir göz atabilirsiniz :)




ALINTILAR



"Dudaklarını hatunumun kulağından çek Trav!"
"Sosyalleşiyorum! Sadece sosyalleşiyorum!"

-

"Dur tahmin edeyim, kendisi hayatının aşkı, değil mi?" dedim, Travis'in motorsikleti hakkında söylediklerini tekrar edip.
"Hayır, kendisi bir araba. Hayatımın aşkı soyadımı alacak olan kadın."

-

"Ve sonra sonsuza dek mutlu yaşadılar." -Travis

-

"Bugün ne yapmak istersin Güvercin?"
"Uyumak. Ya da dinlenmek... ya da uyumak."

-

"Senin için hissettiklerim... çılgınca." -Travis

-

"Duşa girmem lazım. Bir dersimi kaçırdım bile."
"Gördün mü? Daha şimdiden seni iyi yönde etkilemeye başladım."

-

Tyler, "Bunu söylemekten nefret ediyorum kardeş ama galiba az önce kız arkadaşına âşık oldum." dedi.
Travis, "Hop hoop," dedi, gülümsemesi kaybolmuş, suratı asılmıştı.

-

"Bana bunu yaptırdığına inanamıyorum." deyip kendisini iki eliyle kapının altından içeriye çekti. "Kapıyı açmadığın için üzüleceksin çünkü az önce şu sidikle kaplı yerde süründüm ve şimdi sana sarılacağım." -Finch

-

"America nerede?" diye sordum.
"Fizik sınavına çalışıyor."
Travis, "O ders için güzel bir laboratuvar yapmışlar." dedi. Bir kahkaha atıp Travis'e baktım. yüzünde küçük bir sırıtma vardı.

-

"Eğer evlendikten sonra buraya karısını getirip ondan çok canı yanan her dövmeli damat için bir dolar alsaydım... bir daha kimseye dövme yapmam gerekmezdi." -Griffin

BİTTİ artık rahatsınız :)


Puanım: 3/5



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder