Big Red Mouse Pointer

23 Temmuz 2014 Çarşamba

[Dex Şöleni] İlk Buluşmada Asla Isırma - Tamara Summers







Orjinal Adı: Never Bite a Boy on the First Date
Yazar: Tamara Summers
Çeviri: Talin Ataman
Yayınevi: Dex
Yayın Tarihi: Temmuz 2011
Sayfa: 187
Puanım: 4



Selam, ben Kira. Lise öğrencisiyim.

Birkaç sorunum var:
1. Ben bir vampirim.
2. Sınıf arkadaşlarımdan biri öldü. Boynunda diş izleriyle.
3. Ben yapmadım! (Yemin ederim.)
4. Kimse bana inanmıyor. Bu yüzden...
5. Katili bulmak zorundayım. Üç tane şüpheli buldum bile. (Hepsi birbirinden yakışıklı, hiç sormayın.)
6. Son olarak: Bunlardan bir tanesine çok fena âşık olmak üzereyim. Ama... Ya katil o ise?






Eğlenceli bir vampir kitabıydı. Bazı şeyleri fazla abartı bulsam da kurgusu gerçekten güzel olduğu için elimden geldiğince görmezden gelmeye çalıştım.

Okulda bir arkadaşının öldürülmesi üzerine ailesi Kira'yı suçluyor. Spoiler vermek istemediğim için daha önce kimi ısırdığını söylemek istemiyorum. Ama tahmin etmesi zor değildi.
Aynı hatayı tekrarladığı için Kira'yı akıllanana kadar tabuta koyup tüple beslemeyi falan düşünüyorlar. Vampirlerin ölümsüz olduğu düşünülürse bu gerçekten uzun bir süre. Kızımız da bunu istemiyor tabi. Bana bir hafta verin size katili bulacağım deyip üç şüphelisini -Rowan, Milo, Daniel- takibe alıyor. Kitap sadece bir haftayı kapsayan bir zaman diliminde geçiyor. Son gün her şey ortaya çıkıyor.

Kira'ya bir parti dönüşü birisi arabayla çarpıp kızı hastaneye götürmeden kaçıyor. Yaşama şansı varken kan kaybından dolayı ölüyor. Gerçi ölmek üzereyken vampirler onu buluyor ve rızasını alıp vampire dönüştürüyorlar. Vampir aileler de böyle oluşuyor.

Kira'nın ailesi:
Olympia (anne)
Wilhelm (baba) :Yarasaya dönüşebiliyor.
Crystal (kız kardeş)
Bert (Crystal'ın sevgilisi, enişte yani)
Zach (erkek kardeş)

Dönüştürdükleri vampiri varlıklarını açığa çıkarmaması ve kendini kontrol etmesini öğretmek için aileye katmak zorundalar. Olympia'nın deyişiyle "Isırdığını satın alırsın."

Her neyse. Bu üçlüden birinin vampir olacağını tahmin etmiştim ve tahmin ettiğim kişi vampir çıktı. Kitabın sonu güzeldi. Hiç beklemediğim biri katil çıktı. Kitapta Wilhelm dışında başka birinin özel gücü olduğunu hiç fark etmemiştim.

Beğenmediğim şey Kira'nın fazla kas sevdalısı olmasıydı. Tamam, bu bende de birazcık var ama sürekli dile getirmiyorum.

En basitinden şüpheliler için hazırladığı listeye bakarsanız anlarsınız tüm kitap boyunca ne dediğini.

DANIEL:
  • Seksi
  • Gece suç alanında gezinmeyi seviyor
  • Gerçekten seksi
  • Dedektif olmak istediğini söylüyor
  • Harika karın kasları var
  • Okula cinayetten bir gün sonra başlıyor - şüphelenmeli mi?
  • İnanılmaz, tam anlamıyla, dikkat çekici şekilde seksi


GÜLER YÜZLÜ GENÇ:
  • Suç alanını şüphe çekici şekilde inceledi
  • O da çok seksi
  • Bu seksi erkekler nerede saklanıyorlardı?
  • Bir vampir olamayacak kadar fazla güler yüzlü
  • Gerçekten sevimli bir gülümseme
  • İsmini öğren... daha çok araştır...
  • Çok önemli: karın kasları müthiş mi, değil mi?
  • İnanılmaz derecede sevimli bir gülümsemesi var
Beğenmediğim ikinci şeyse kapak.Kapaklara pek takılmam ama buna taktım. Bence bir kız ve üç erkek olsaymış daha iyi olurmuş. Üstelik kitapta kızın saçı koyu bir orman yeşili olarak geçiyor, bir de kapağa bak -.-




"Aah, cesur ve güzel. Tam sevdiğim gibi."
"Aah, iriyarı ve aptal. Terliyi de eklersek iyi bir üçlü olur."
"Bu üçlü senin için hep hazır."
(Kira & Zach, s.17)


Söylenene göre bir gün ben de tabutta yatmak isteyecekmişim, ancak bu konuda oldukça kuşkuluyum. Yatağımın tüy gibi yumuşacık, yaklaşık 17 yastık ve yorganla kaplı olmasını severim. Wilhelm bunun "ahlaki zayıflığımın" ve "inanılmaz tembelliğimin" bir işareti olduğunu düşünüyor. Bence yalnızca, Uyumayı seviyorum, dostum demek. 
(Kira, s.30)


"Çizgi romanlarım gibi, çok önemli şeyleri sakladım." İrkildi ve alnına bir tokat attı. "Hoş bir kıza, İlk tanıştığında söylenmemesi gereken on şeyden biriydi bu, değil mi?"
Gözlerim parladı. "Aynı anda hoş bir kız olduğunu söylersen, sorun olmaz."
(Kira & Milo, s.71)


"Plaja gitmeye ne dersin?"
Konuşmaya başlamadan önce yüzümdeki ifadeden gerçek duygularımı anlamış olacaktı ki hemen devam etti, "Çünkü ben korkunç olduğunu düşünüyorum. Plajı kim sever ki? Ben nefret ederim plajdan. Nefret. İğrenç."
Güldüm. "Ayrıca Massachusetts'te ekim başında plajı düşünemiyorum."
"Evet, tamam, çok kötü bir fikirdi." dedi Milo kabullenerek. "Ama neyin iyi olacağını biliyor musun? Alışveriş merkezine gidelim mi?" Cümleyi bitirdiğinde burnumu kırıştırdığımı gördü ve, "Şaka yapıyordum! Alışveriş merkezinden de nefret ederim. Çok kötü bir yerdir."
(Kira & Milo, s.128)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder