Big Red Mouse Pointer

18 Eylül 2014 Perşembe

Kırmızı Eldiven - Holly Black (Lanet İşleyiciler, #2)



Orjinal Adı: Red Glove
Yazar: Holly Black
Çeviri: Yiğit Değer Bengi
Yayınevi: Dex
Yayın Tarihi: Şubat 2012
Sayfa: 304
Puanım: 2,5 




LANETLER VE PİS İŞLER.

BÜYÜ VE MAFYA.
Cassel’in dünyasında bunlar birbirinden ayrı düşünülemez. Cassel de hep sıradan biri olduğunu düşünürdü ama bir gün hafızasının ağabeyleri tarafından değiştirildiğini fark etti. Artık gerçeği biliyor: kendisi, gelmiş geçmiş en güçlü lanet işleyicilerden biri. Tek bir dokunuşla her şeyi, herkesi bambaşka bir şeye dönüştürme yeteneğine sahip.
İşte sevdiği kız, Lila da bu şekilde bir dönüşüm yaşamıştı.
Lila artık yeniden bir insan. Ancak sorun şu ki, Cassel’in duygu işleyicisi olan annesi, Lila’yı Cassel’i sevmesi için lanetledi. Ve eğer Lila’nın aşkı Cassel’in hafızası kadar güvenilmez ise artık her şeyin gerçekliği sorgulanabilir.
Cassel’in büyük ağabeyi öldürülünce federaller,ellerindeki tek ipucundan bir şey çıkarabilmek içinCassel’i görevlendiriyor. İpucu ise kırmızı eldivenli bir kadının kamera görüntüsünden başka bir şey değil. Ve fakat şimdi mafya da Cassel’in peşinde, onun ne kadar değerli bir lanet işleyici olduğunu onlar da biliyor.
Cassel, hayatta kalabilmek için hem federallerden hem de mafyadan bir adım önde olmak zorunda. Ama kimseye, hatta kendine bile güvenemezken bunu nasıl başaracak?
Aşk bir lanettir ve kaybetmesi çok tehlikeli olan bir oyunda dolandırıcılık, bazen tek çıkar yoldur.

Lanet İşleyiciler serisi Beyaz Kedi’den sonra ikinci kitapla devam ediyor.



Büyük ihtimalle bundan sonraki yorumların çoğu haftasonu gelecek. Okul varken hiçbir şeye vakit kalmıyor. Tam gün olmayı hiç sevmedim. Sabahçı olmak en iyisi. Tüm gün bana kalırdı ne güzel. Kitabımı okur, yabancı dizi ya da animemi izlerdim. Kulaklığımı bozduğumdan müzik dinleyemiyorum :'( Neyse.

"""Serinin ilk kitabının yorumu: Beyaz Kedi"""

Öncelikle yazarın anlatım tarzında bir değişiklik göremediğimle başlamak istiyorum. Dilerim final kitabında böyle olmaz demek istesem de şu an okuyorum ve maalesef ki öyle. Tüm seri için fazla beklentiniz olmasın derim. Kurgu dışında pek iyi bir yan bulamadım. 

Cassel'ın abisinin ölümü çok basit geçilmiş. Bir işleyici öldürülmüş ve kimse bununla uğraşmıyor. Federallerin pek umurunda değil gibi. Kendi çıkarları olmasa bir işleyicinin ölümüyle ilgilenmezler. Her ne kadar aralarında işleyici üyeler bulunsa da. Ailesinde bile kimse fazla umursamıyor. İşleyici haklarını savunanların olaya dahil olmasını beklerdim ama olmadı. Federaller tüm işi Cassel'a bıraktı. 

Katili bulmasının uzun sürdüğünü düşünüyorum. Philip'in çevresindeki insanları araştırsa daha kolay bulurdu. Philip'le derdi olan ve intikam almak isteyen kişi sayısı az ne de olsa. Üstelik Zacharov söz vermişti öldürmeyeceğine.

Federallerin eski dosyaları vermesiyle kendisinin dönüştürerek öldürdüğü kişileri ve neye dönüştürdüğünü öğreniyor. En şaşırdığım kısım buydu sanırım. Yıllardır "yazarsamspoilerolur" sandığı şey aslında cesetmiş. Bunu hiç beklemiyordum. 

En sevindiğim şey Sam ve Daneca'nın çıkması oldu. Lila ve Cassel favori çiftim değil. Lila yüzünden. Lanetlenmiş hali kesinlikle daha iyi. En azından biraz daha çekilebilir biri olmuş. Aşık Lila durumunun geçici olması yüzünden Cassel'a çok üzüldüm. Umarım final kitabında yüzü güler çocuğun.

Federaller ve Zacharov Cassel'ın gücünden faydalanmak istiyor. Ama Zacharov pek mücadele etmedi. Sanırım mafya ve federalin karşılaşması da final kitabına bırakılmış. Cassel durumu nasıl toparlayacak merak ediyorum.




"Kendine yeni bir şey yapabilir misin peki? Şey işte..." Arkasına yaslanıp iki eliyle pantolonunun önünü gösteriyor. "Şöyle devasa bir şey..."
 Homurdanıyorum. "Şaka mı ediyorsun sen? Bilmek istediğin şey bu mu yani?"
"Benim önceliklerim bellidir, dostum. "
(Sam & Cassel, s.181)

Hayat berbat kararları iyi gösterecek fırsatlarla dolu.
(Cassel, s.238)








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder